mandag, januar 02, 2006

Røykeloven


I kjølevannet av at Spania innførte sin røykelov i den 1.1. (dog ikke så streng som den norske), og flere land vil garantert følge etter, så vil det jo kanskje være en ide for den faste røyker å vurder om han eller hun skal heller slutte å røyke i steden for å pine seg selv ved å stadig løpe ut for å røyke, og alltid måtte planlegge dagen etter hvor og når man kan røyke. Da jeg ettervhert innså hvordan det gikk med røykeloven, fant jeg ut at jeg simpelthen ikke gadd å ærgre meg over røykeloven som røyker, da er det bedre å ærgre seg over loven som ikke røyker. Den 20. novbember 2004 kl. 17.40 tok jeg min siste røyk, og siden har jeg ikke en gang smakt en røyk. Men jeg klarte ikke dette uten hjelp. Jeg kjøpte boken ”Endelig ikke røyker” av briten Allan Carr. En glimrende bok til alle som skal slutte å røyke, hvor den på en overbevisende måte klarer å overbevise deg om at røyking er ikke noe godt, det er bare noe de fleste røykere innbiller seg. Det er jo helt sykt at vi ta et stykke papir, og fyller det med noen tørkete blader fra den tredje verden, og så tenner vi på, og suger røyken ned i lungene vår. Hva slag logikk er dette? Ingen. Den av de som leser denne bloggen, som er så uheldig å røyke, anbefaler jeg på det varmeste å lese boken til Allan Carr og slutte å røyke. Jeg garanterer deg at du får et bedre liv. Boken kan du kjøpe på følgende link på nett her. Forfatteren garanterer at når du har lest boken ferdig, har du også sluttet å røyke! Fantastisk, hva!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk hvis det virker.Og det gjør det vel gjerne ikke for alle. Men artig med bøker som inspirerer.Det skal ikke mye til heller.Et eneste godt sitat kan treffe hjertet og motivere en. Ganske fantastisk å tenke på igrunn.

    SvarSlett
  2. Kjenner du noen som røyker anbefaler jeg boken. Dersom de er kristen, tror jeg bønn er det beste. For ateister er denne boken best. Hovedessensen i boken er at han på en overbevisende måte forklarer hvor tåpelig og patetisk det er å røyke.
    Jeg antar at du ikke røyker, når du er kristen.

    SvarSlett