tirsdag, januar 03, 2006

En god badestrand savnet i Loddefjord

Er man i Loddefjord en varm sommerdag, vil sikkert mange av ønske at vi kunne ta oss en tur på badestranden. Men finnes det en skikkelig badestrander her vest? Nei, egentlig ikke. Det finnes noen badestrender, men de er dårlig tilrettelagt. Vi har stranden der på Alvøen, også har man en strand i Nipedalen, som er ferskvann og som egntlig ligger i Laksevåg, også...?? Hva har vi mer? Nei ikke stort. Av denne grunn, har jeg så lenge jeg har bodd i Loddefjord, lurt på om det finnes noen ukjente badestrender i Loddefjord. Av denne grunn, tok jeg meg en sykkletur, en dag noen uker før valget nå i høst, for å finne mer ut om dette. Det første stedet som slo meg, var Haakonshella, der ved bautaen for Håkon Hakonson (antagelig den første Loddefjording), og ganske riktig, Jeg fant en strand, men ganske mye spisse steiner. Så noe behagelig er det vel ikke å bade der, og alltid er det vind. Så satte jeg kursen videre, og bare noen hundre meter fra endestoppet i Håkonshella, fant jeg en grusvei ned mot sjøen; jeg syklet ned for å se. Hva fikk jeg se, jo en perle av en strand, med stein, men med et klart potensialet for å tilrettelegging for offentlig badestrand, og et relativt stort område og landgrunn, som kunne bli perfekt for barnefamiler. Da jeg først var der, tok jeg å filmet området, og det ble en 1.5 minutters film, som dere kan se ved å klikke på linken Håkonshella.


Redaktør

2 kommentarer:

  1. Hei Mathias. Jeg har vært opptatt i det siste. Jeg lover å komme tilbake. Morsomt at du etterlyser meg.

    Softtag

    SvarSlett
  2. Hei Mathias..
    det var med stor glede jeg leste artikkelen om badestrand. Har lurt på akkurat det samme og dro på leit. Landet på akkurat samme sted som deg etter å ha trålet hele "vestkysten" av bergen vest. Grillet litt og vurderte å hoppe uti. Stedet har potensiale!

    Hilsen Thomas

    SvarSlett