lørdag, februar 04, 2006

Norske og danske ambassaden i Damaskus har brent ned, og demonstrasjoner foran den norske og danske ambassade i Jakarta



VG nett melder at den norske ambassaden i Damaskus er brent ned, og Nettavisen melder at den danske ambassaden er nedbrent. I samme bygning befinner den svenske og den chilenske ambassaden, så disse to sistnevnet er trorlig utsatt for skader. Det er også meldt om demonstrasjoner foran den norske ambassaden i Indionesias hovedstad Jakarta. På samme tid, er disse blåbloggerne stolte over å slå et slag for ytringsfrihet, at de ikke eier skam. Det er dialog vi må satse på, ikke konfrontasjon. Veien er ikke å gå med å republisere disse bildene, det stimulerer ikke til dialog.

5 kommentarer:

  1. Hei Mathias!

    Flott blogg du har! :-)

    Jeg liker deg, det gjør jeg virkelig. Du har mange positive innspill rundt om i debattene. Ikke hør på hva de andre blåbloggerne sier - selv om de er søte, og har glimt i øyet, så kan de ikke hjelpe for at de er unge, seksuelt frustrerte menn. Og du blir da et lett mål for disse.

    Støtter deg fullt ut Mathias, fortsett å skape spenning i debattene, og å utfordre oss blåbloggere - det er bra for samfunnsopplysningens skyld!


    Klem fra VamPus .-)

    SvarSlett
  2. Uff, det skjedde visst noe galt med innlegget mitt! :-(

    Kan du fikse det, Mathias.. ? Jeg føler at hele verden er imot meg akkurat nå - var ikke meningen å skape problemer for Statoil...

    SvarSlett
  3. Hei Vampus! Takk for positiv tilbakemelding, det setter jeg pris på. Man kan ikke si at du er skyld i problemene for Statoil, men når noen har gjort noe dumt, så er det ikke så lurt å applaudere det. Da blir jo det dumme vedkommende har gjort enda værrre. Og slik er det egentlig denne aksjonen arter seg. Men jeg tviler da på at iranske myndigheter har vært inne på siden din, de fokuserer mer mot papirmedier.

    Jeg skal være enig i at disse unge menn i UH, er unge frustrerte menn, men jeg føler nå at i debattinnnlegg med dem at jeg klarer å få siste ord, for det pleier de å ordne selv, ved at plutselig blir en debattrekke avbrutt.

    Jeg håper du tar deg tid til å "switche innom" siden her fra tid til annen. Ser at det er mange leser i Oslo på denne siden, da det er en god teller.
    Hilsen Mathias

    SvarSlett
  4. Det er da ikke bare blåbloggere som har lagt ut disse bildene. Også noen Venstre-medlemmer har lagt dem ut.Og til og med en i SV.Jeg selv, som er medlem av Krf, velger å ikke legge det ut. Så de sekulære raser mest ser det ut som. Ja, bortsett fra muslimene da.

    Uansett, helt enig i denne artikkelen! Har skrevet en lignende en på min side.

    SvarSlett
  5. Martin! Nei, det er kanskje ikke bare blåbloggere, men majoriteten er blåbloggere.

    SvarSlett