søndag, desember 18, 2005

Juletreavgift



Hver eneste jul, kjøper mange norske familier ekte juletre til jul, fordi de tror de skal være ressurssparende. Men det kan da ikke stemme, kan det vel? For man må huske må at antagelig kjøpes det så mange som opp mot en million juletrær i løpet av julen, og disse brennes eller kastes de første dagene etter jul. Dette i seg selv er ikke ressurssløsende, men det faktum at å dyrke opp alle disse juletærene krever sine kvaderatkilometre, som man heller kunne brukt til å utvide jordbruksarealet, til boligbygging etc. etc. Derfor mener jeg at den nye rødgrønne regjeringen, må begynne arbeidet over jul, for å innføre en "juletreavgift", slik at ekte juletrær blir dyrerer, og på denne måten stimulere folk til at folk å kjøper plastikk juletrær, da disse kan brukes om igjen. En eldre dame jeg kjenner, har brukt samme juletreet i 16 år. Så hvis alle som kjøpte ekte juletre, heller kjøte plastikk juletrær, ville man antagelig på 16 år, spart så mye som 16 milloner kvaderatmeter med jord, som heller kunne vært brukt til jordbruksjord, hvis hvert juletre trengte en kvaderatmeter jord. Derfor bør man innføre en "juletreavgift". Ikke fordi man skal suge penger av folk!.

5 kommentarer:

  1. Det er det dummeste jeg har hørt!!!!

    Jeg hater sånne teite sosialdemokratiske og anti-liberalistiske ting!

    La folk få bestemme sjæl!
    Det er grenser for politikk!

    Juletreavgift, sjokoladeavgift, sukkertøyavgift, må måle brede glass fordi folk drikker mer med brede korte glass, avgifter på datamaskiner.

    SvarSlett
  2. Jeg mener plastikk juletrer er best, men du er jo sønn av en juletreprodusent, så jeg skjønner jo hvorfor du sier det slik. Imidlertid, tror jeg ikke dette vil bli gjennomført med første, dette kommer under kategorien "useriøse innlegg".

    SvarSlett
  3. Og når det gjelder kaffe, så selges det enormt mye kaffe her i landet som smaker "pest og kolera", men de kaller det kaffe. En viss standard på smaken burde man forlange! Hvis ikke, får de kalle det noe annet "kaffevann" eller noe slikt. For meg,er kaffe ekspresso eller lignende,ikke oppvaskvannet som serveres på mange norske serveringssteder. Men hvis du ikke er kaffedrikker, er det jo litt vanskelig å si noe sikkert om dette for deg. Hvis du mot formodning drikker kaffe, så ta en test, og spør deg selv: "Smaker dette kaffe"?

    SvarSlett
  4. Pappa er ikke juletreprodusent av yrke... Det er bare bestefar som selger noen få til bekjente selv om det er etterspørsel...

    Men jeg vil starte en produksjon av min andel. MOAHAHA!

    SvarSlett