tirsdag, februar 19, 2008

Sagging er lik blotting


I straffeloven er det et forbud mot blotting, men allikevel lukker man øynene for den "masseblottining" som skjer på norske skoler. Det skjer i form
av den heller ekstreme "sagging" norske skolegutter syntes er så kult. Det har da aldri vært særlig kult å vise rompesspreken til alle og en hver. Jeg kan ikke skjønne hva foreldrene egentlig tenker på ved at de lar sine sønner i det hele tatt gå ut døren med buksen nede på ræven. Det er noe i veien med holdningene til folk. Det er ikke rart at læreevnen til norske elever er synkene når det virker som det er viktigere å se ”såkalt kul” ut med buksen ned på ræven enn å lære det som skal læres. Resultatet av dette er ikke særlig kult. Hadde man innført forbud mot sagging i norske skoler tipper jeg resultatene hadde blitt mye bedre. Det har med fokus på det som er viktig og det er skolefagene, som ikke lar seg forene godt med å ha buksen ned på ræven. En må ha skjerpings på dette.

(Dette innlegget kom på trykk i dagens summetone, underskrevet ”en som ikke kan fordra sagging”

Jeg kan jo føye til at jeg er ikke den eneste som har tenkt disse tankene, jeg fant blant annet denne artikkelen i Aftenposten.

4 kommentarer:

  1. haha, jeg regner med at dette er ironi. Likevel i tilfelle det ikke er det maa jeg bare faa lov til aa legge inn en liten kommentar. Maken til bakstreverst det var bedre foer kommentar leser jeg sjelden.

    Jeg bare tipper det var mangelen paa utdannede laerere, daarlig utstyr og pensum som hadde null med realitetene i arbeidslivet som gjorde mest for at min videregaaende opplaering var daarlig.

    Paa den annen side var det kanskje min sagging som gjorde at jeg fullfoerte pensumet paa linjen min (medier og kommunikasjon) foerste aaret for saa aa jobbe utenfor pensumet de to neste aarene.

    men man vet jo aldri

    SvarSlett
  2. Haha, høres ut som faren min :D

    SvarSlett
  3. Jeg må først og fremst si at jeg personlig er imot sagging og finner det usmakelig. Når det er sagt, må jeg si å karakterisere sagging som en form av blotting er noe ekstrem. De flere som sagger, viser stort sett ikke hud (altså, sin bare rompe) men sitt undertøy. Dersom sagging skulle havne under "blotting", bør ikke visning av den kvinnelige "brystsprekk" også være en form av blotting?

    SvarSlett
  4. En kan ikke være uenig at den kvinnelige bryssprekk er noe usmakelig, særlig i arbeidslivet. En blir jo enkelte ganger helt satt ut når en møter kvinnelige kollegaer med utringing.

    SvarSlett