tirsdag, februar 19, 2008

Amerikanerne må ut av Irak

Jeg var hos frisøren i dag, hos min irakiske frisør. Mens jeg satt der i stolen og ble barbert på hode, begynte vi å snakke om situasjonen i Irak. Som jeg lenge har ment, var vi enige om at amerikanerne må ut av Irak. Men det jeg ikke visste var at i Irak er det 18 fylker, og amerikanerne har kontroll over 3 av de. I alle disse tre fylkene (Baghdad og to til) er det problemer med bombing og selvmordsbomber og borgerkrigslignende tilstander, mens i de resterene 15 fylkene som er kontrollert av den irakiske regjeringen er det relativt rolig. Med andre ord, amerikanerne er ikke i stand til å få fred i Irak, dvs. i disse tre fylkene, blant annet Baghdad. I Basra, helt i syd derimot er det adskillig bedre, og der har britene kontrollen. Så konklusjonen må være ”Amerikanerne ut av Irak NÅ!

Uansett, vil det aldri bli verre om amerikanerne trekker seg ut nå. Det er uansett verdt å prøve.

1 kommentar:

  1. Tror de i loddefjord skal holde seg i loddefjord jeg. Ting blir enklere da.

    SvarSlett