lørdag, juli 14, 2007

Nektet samvær

En iransk venn av meg som heter Reza gjorde slutt på et vanskelig og problematisk samboerforhold med en norsk dame i 2002, sammen har de en sønn som er født i 1998. Fra dag EN startet hun "krig" med notoriske løgner med hjelp av advokat for å vinne rettsaken, overta hus og andre verdier, og påstander om at han er voldelig, islamisk fundementalist, selv om han er passifist, sosialist og ateist. Med hjelp advokat krevde han den daglige omsorgen for sønnen sin i 2003. Men, dessverre på urettferdig grunnlag fikk han av Nordhordaland tingrett i Bergen bare vanlig samvær med sønnen sin. Eks-samboeren eller moren til barnet, advokaten og familien hennes er med i den religiøse sekten Levende Ord. Med hat og for å hevne seg på min venn lurte de alle institusjoner for at han ikke skulle treffer eller snakke med sønnnen sin på over 3 år, til tross for at han er tilkjent samvær av retten som også ga medhold i at han er omsorgsperson. Før bruddet var han taxieier, hadde to ansatte, og en årsinntekt på rundt en halv million. I dag går han på sosialen og jobber ikke, fordi han orker ikke dette som følge av den urettferidghet han har offer for av det norske rettsystem. Til nå har denne saken kostet det norske samfunn rundt 800 000 kroner fordi retten ikke klarer å gi tvangsmult eller tvinge moren til å respektere samsværsretten. Hverken rettssystemet, politiet og barnevernet gjør for å hjelpe han. Dette til tross for at han hadde den beste daglige kontakt med sønnen sin, som alle misunte han for.

Er det på denne måten Norge skal prøve å integrere "våre nye landsmenn" som vi prøver å integrere i det samfunn. Her har vi en mann som er en god far, er ikke voldelig og pleide å på jobb hver dag, og betalte rundt 200 000 kroner i skatt hvert år. Allikevel vil ikke og nekter domstolene å tro ham eller gjøre noe for ham.

Man må tro at rettferdighet og sannhet vil vinne frem til slutt, selv om det tar tid og ventingen er smertefull ham. Av denne grunn ber jeg alle lesere av denne nettsiden skrive under på et opprop for at han skal kunne treffe sin sønn snart. Og ber alle som har muligheten til det å følge opp denne saken. Dersom noen vil vite mer; ta kontakt med undertegnede.

3 kommentarer:

  1. Hvis det virkelig er sant det du skriver her (jeg har litt problemer med å stole på en som kaller meg fascist), så er det virkelig forferdelig.

    Det minner meg om historien i Bibelen der to kvinner hevder å være mødre til et spedbarn. Dommeren bestemmer at ungen burde bli kuttet i to så begge mødrene kan få sin halvdel. Så protesterer den ene moren og sier at den andre kan få ungen. Hvilken tror du var den rette moren?

    HVIS historien din er slik du fremstiller den, så gjør den kvinnen det motsatte av hva den gode moren i historien gjorde.

    SvarSlett
  2. I dette tilfeller har jeg tilbøyelighet til å tro at det finnes en gud der oppe, ved at jeg tenker at Gud vil nok straffe henne til slutt. For øvrig kan jeg garantere at historien er sann, og mye annet kunne vært skrevet om denne saken men som jeg avstår fra å nevne. Derfor ber jeg deg underskrive oppropet.

    SvarSlett
  3. Takk for en interessant blogg

    SvarSlett